Zarządzenie Nr 16/2021/2022
Dyrektora Zespołu Szkół Publicznych w Sarnówku
z dnia 17.12.2021 r.
organizacji nauczania zdalnego w okresie czasowego zawieszenia zajęć w szkole
Na podstawie art. 30b ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 910 i 1378) oraz Rozporządzenia MEiN z dnia 13 grudnia 2021r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 ( Dz. U. z 2021r. poz. 2301) zarządzam, co następuje:
§1.
Od dnia 20 grudnia 2021r. do 9 stycznia 2022r. nauka w klasach I – VIII odbywa się wyłącznie w formie zdalnej z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
§2.
Na czas ograniczenia funkcjonowania Zespołu Szkół Publicznych w Sarnówkui realizacji zadań z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość ustala się zasady organizacji pracy szkoły w sposób określony w załączniku nr 1 do zarządzenia.
§3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 20 grudnia 2021 r.
Dyrektor ZSP w Sarnówkumgr Małgorzata Duda
Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 16/2021/2022 Dyrektora ZSP w Sarnówku z dnia 17.12.2021 r.
Szczegółowe zasady organizacji pracy w Zespole Szkół Publicznych w Sarnówku
od dnia 20 grudnia 2021 r.
W związku zprzejściem na nauczanie zdalne uczniów klas I-VIIIw okresie od 20 grudnia2021r. do 09.01.2022 r.obowiązywać będą następujące zasady:
- Uczniowie klas I-VIII od 20.12.2021r. do 09.12.2022 r. przechodzą na nauczanie zdalne.
- Wszyscy nauczyciele pracują z wykorzystaniem Librus Synergia i platformy ZOOM.
- Librus Synergia wykorzystujemy przestrzegając Regulaminu funkcjonowania dziennika elektronicznego w Zespole Szkół Publicznych w Sarnówku.
- Do prowadzenia zajęć wykorzystywana jest platforma ZOOM i dziennik elektroniczny Librus Synergia.
- Zajęcia prowadzone są wg planu zajęć, który obowiązywał do tej pory.
- W klasach I-VIII lekcje prowadzone są online. Przedmioty: technika, muzyka, plastyka, wdż, edukacja dla bezpieczeństwaw minimum 50% prowadzone są online, pozostałe 50% w innej formie. Z wymienionych przedmiotów i religii ogranicza się zadawanie prac domowych. Wych. fiz. odbywa się online raz w tygodniu, pozostałe godziny realizowane będą w innej formie.
- Godzina lekcyjna trwa 45 minut - 30 minut praca online z klasą, 15 minut online konsultacje indywidualne z uczniami, sprawdzanie zadań wykonywanych samodzielnie przez uczniów na lekcji.
- Zajęcia planowane są w terminarzu i wiadomościach dziennika elektronicznego Librus Synergia.
- Nauczyciele prowadzą dokumentację procesu nauczania zgodnie z obowiązującymi przepisami:
- dziennik elektroniczny jest uzupełniany na bieżąco każdego dnia;
- inne dokumenty, np. notatki służbowe, protokoły mogą być tworzone zdalnie i przesyłane z wykorzystaniem poczty służbowej.
- Prace domowe zadawane są w zakładce zadania domowe lub wiadomościach w dzienniku elektronicznym Librus Synergia. Przesłane prace należy sprawdzić, ocenić i zwrócić uczniowi z komentarzem.
- W klasach I-III sposób realizacji zajęć z wykorzystaniem metod i technik na odległość ustala się po konsultacjach nauczycieli wychowawców z rodzicami dzieci.
- Nauczyciele pracują zdalnie z domu lub ze szkoły.
- Nauczyciele świetlicy prowadzą zajęcia stacjonarne, w przypadku braku dzieci zdalnie poświęcają ten czas na pomoc dzieciom w rozwiązywaniu problemów z nauką, rozwijaniu kreatywności dzieci w zagospodarowaniu czasu wolnego itp.
- Nauczyciele specjaliści, pedagog, bibliotekarz, wychowawcy świetlicy uzupełniają dokumentację przebiegu nauczania w niezmienionej formie.
- Biblioteka szkolna jest czynna według harmonogramu ustalonego przez dyrektora szkoły i planu przekazanego w e-dzienniku.
- Pedagog pracuje według ustalanego przez dyrektora harmonogramu i planu przekazanego w e-dzienniku.
- Dyrektor szkoły, na wniosek (Załącznik nr 2) rodziców uczniów uczęszczających do klas I–III, którzy niemogą zapewnić opieki swoim dzieciom, organizuje dla nich opiekę w świetlicy szkolnej. Umożliwia dzieciom objętym opieką realizację zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na terenie szkoły.
- Zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej nauczyciel planuje po uprzednich ustaleniach z rodzicem dziecka. Może być to forma stacjonarna lub zdalna. W przypadku formy stacjonarnej rodzic wypełnia wniosek (Załącznik nr 2).
- Dla uczniów, którzy z uwagi na rodzaj niepełnosprawności nie mogą realizować nauczania zdalnego, dyrektor szkoły organizuje zajęcia w szkole lub umożliwia im realizację zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na terenie szkoły.
- Nauczyciele monitorują postępy ucznia, weryfikują ich wiedzę i umiejętności, oceny opatrzone komentarzem wstawiają do dziennika lekcyjnego.
- Sprawdzanie frekwencji uczniów odbywa się na podstawie aktywności i odnotowuje się jąw dzienniku elektronicznym Librus. Nieobecności uczniów usprawiedliwiają wychowawcy w porozumieniuz rodzicami.
- Komunikacjaz rodzicami odbywa się przez wiadomości w Librus Synergia oraz telefonicznie.
- Rodzice ucznia nie posiadającego sprzętu do zdalnej nauki mają prawo wystąpić do dyrektora szkoły o jego użyczenie. Dyrektor szkoły użycza sprzęt na podstawie umowy użyczenia.
- W okresie nauki zdalnej rodzic dziecka ma obowiązek stałego kontaktu z nauczycielem w przypadku pojawiających się trudności w nauce lub innych przyczyn nieaktywności uczniaw procesie dydaktycznym.
- Rodzice uczniów czuwają nad prawidłową pracą dziecka w domu i terminami przesyłania nauczycielowi wykonanych zadań w czasie wskazanym przez nauczyciela.
- Nauczyciel informuje uczniów i rodziców o postępach ucznia w nauce.
- Dla uczniów klasy VIII mogą być zorganizowane konsultacje indywidualne lub grupowe z nauczycielem prowadzącym zajęcia edukacyjne z przedmiotów, z których uczeń przystępuje do egzaminu ósmoklasisty. Powyższe konsultacje planuje się w porozumieniu z dyrektorem.
- Przedszkole funkcjonuje bez zmian.
- W sprawach administracyjnych (wydawanie zaświadczeń, legitymacji, użyczenie sprzętu komputerowego, itp.) należy kontaktować się telefoniczne z sekretariatem szkoły (tel.41 2620989).